Naar boven
  • Altijd de nieuwste collecties
  • Vakkundig en passend advies
  • Gratis verzending vanaf €50,-
  • Gratis afhalen in de winkel

Veelgestelde vragen

Hieronder staan de meest gestelde vragen per categorie vermeld. Staat je vraag er niet bij, wij horen het graag! 
Je kunt ons bereiken per mail of telefonisch op 0165 312 486.

Vind snel uw weg:

Bestellen
Retouren
Herroepen
Cookies
Algemeen

Bestellen

Hoe log ik in/maak ik een account aan? 
Wanneer je al klant bent, kun je rechtsboven inloggen (mijn account). Indien je nieuw in onze shop bent, kun je er voor kiezen een account aan te maken op dezelfde locatie. Ook tijdens het bestellen wordt de mogelijkheid geboden om een account aan te maken. Uiteraard is het ook mogelijk om zonder account een bestelling te plaatsen.

Hoe selecteer ik producten?
Bestellen op onze webshop is heel eenvoudig. Ga naar het artikel van jouw keuze. Vervolgens kies je de juiste maat en drukt op de knop ‘in winkelwagen’. Nu heb je het gewenste artikel in jouw winkelwagen geplaatst. Indien je meer exemplaren van hetzelfde artikel wenst, kun je het aantal aanpassen.
Met de knop ‘verwijderen’ kun je het artikel uit je winkelmand halen. 
Vanuit hier kun je de betaling afronden of verdergaan met winkelen. Wanneer de bestelling compleet is klik je op de knop 'naar de kassa' en vervolgt de stappen in het betalingsproces.

Ik twijfel over de maat of pasvorm, wat nu?
Wij adviseren je graag over de juiste maat of geschikte pasvorm van een artikel. We weten meestal ook bij welk merk je de juiste pasvorm vindt. Dus aarzel niet om contact op te nemen.
Wij versturen niet twee (of meer) maten van eenzelfde artikel of twee (of meer) pasvormen in een bestelling zonder eerst met je te overleggen.
Als wij twijfels hebben  over een bestelling, bijvoorbeeld omdat de maten of pasvorm van verschillende artikelen niet logisch overeenkomen, dan nemen wij eerst contact met je op voordat we de bestelling opsturen.
Wij hechten er aan het aantal retouren tot een minimum te beperken. Bovendien is het voor jou ook veel fijner dat een artikel meteen goed past.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Je kunt je bestelling nu nog alleen met Ideal betalen.
Klanten uit Begië kunnen ook betalen met Bancontact/Mister Cash. 

Worden er betaalkosten berekend? 
Voor iDeal worden geen betaalkosten berekend.

Worden er retourkosten gerekend?
Als je artikelen retour stuurt, dan worden de retourkosten van € 6,95 in mindering gebracht op het bedrag van de artikelen die je retour stuurt. Terugbrengen in de winkel is gratis.

Ik heb een couponcode, hoe werkt dit?
Tijdens het afrekenproces kun je je code invoeren. De actie wordt direct zichtbaar in het betaaloverzicht.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is gelukt?
Als je een bestelling hebt geplaatst en daarbij de betaling hebt afgerond, dan krijg je van ons een orderbevestiging op het door jou opgegeven email-adres. Hierop staat een overzicht van de bestelde artikelen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Wanneer je je voor 13:00 bedenkt, kun je contact met ons opnemen via 0165-312486. Wij kunnen niet garanderen dat we jouw order kunnen annuleren, maar we kijken wat we kunnen doen. 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Omdat we uit voorraad leveren en als je voor 13.00 uur bestelt, dan heb je door de week je bestelling normaal gesproken de volgende dag in huis.
Bestellingen gedaan in het weekend worden maandag of dinsdag verstuurd.
Wij versturen niet twee (of meer) maten van eenzelfde artikel of twee (of meer) pasvormen in één bestelling zonder eerst met je te overleggen. 
Als wij twijfels hebben  over een bestelling, bijvoorbeeld omdat de maten of pasvorm van verschillende artikelen niet logisch overeenkomen, dan nemen wij eerst contact met je op voordat we de bestelling opsturen.
Wij hechten er aan het aantal retouren tot een minimum te beperken. Bovendien is het voor jou ook veel fijner dat een artikel meteen goed past.

Kan ik mijn bestelling ook in de winkel ophalen?
Je kunt de bestelling ook zelf ophalen bij ons in de winkel. Wil je hier gebruik van maken, dan kun je dat aanvinken tijdens het afrekenproces. Wanneer je het product bij ons in de winkel ophaalt, worden er vanzelfsprekend geen verzendkosten gerekend.

Worden er verzendkosten berekend?
Wij rekenen geen verzendkosten voor alle bestellingen in Nederland boven € 50,00. 
Voor een bestelling onder € 50,-, brengen wij € 4,95 in rekening.
Verzenden naar het buitenland is mogelijk. Verzenden naar Belgie en Duitsland kost 4,95.
Neem voor verzenden naar andere landen contact op met de winkel voor de verzendkosten.

Spaar ik ook punten met mijn webaankoop?
Ja, het klantenspaarsysteem is gekoppeld met de winkelkassa. Als je daarin staat met je emailadres, dan kun je met je webaankoop ook punten sparen. Het systeem zoekt je op via het emailadres waarmee je de bestelling doet en registreert dan de verkoop in het klantenspaarsysteem. Gebruik dus altijd hetzelfde emailadres en dezelfde gegevens (wat betreft naam, adres, etc.) waarmee je bij ons in het systeem staat.

Ik wil een ander iets cadeau sturen/mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen, kan dit?
De bestelling kan zeker op een afwijkend adres bezorgd worden. Tijdens het afrekenproces vul je je eigen gegevens in bij ‘factuuradres’. Bij ‘afleveradres’ voer je vervolgens het adres in waar je het pakket wil laten afleveren. Wil je een cadeau verpakking? Neem dan contact op met de winkel (0165-312486) of vul het in als opmerking bij het bestellen. Wij pakken het graag voor je in.

Toen ik een artikel in mijn winkelwagen legde, was het op voorraad, maar toen ik bij de kassa kwam was het uitverkocht. Hoe kan dit?
Een artikel wordt pas voor je gereserveerd als je de bestelling hebt afgerond. Het kan zijn dat het product op voorraad was toen het artikel in de winkelwagen ging, maar tijdens de bestelling uitverkocht raakte.

Mijn maat zit er niet meer bij, wat nu?
Het kan voorkomen dat een artikel niet meer in jouw maat in de webshop voorradig is. Neem contact op met de winkel tel. 0165-312486. De voorraad van de webshop kan afwijken van de voorraad in de winkel. Misschien is er nieuwe voorraad onderweg of kan het artikel voor je besteld worden.

Waarom kan ik een maat niet aanklikken om te bestellen?
Als een artikel in slechts  één maat nog op voorraad is, hoef je niet op de maat te klikken, maar kun je via de knop  “in winkelmandje” het artikel direct in je winkelmandje zetten.

Ik wil meer stuks van een artikel dan er op voorraad staan in de webshop, wat nu?
Als je meer stuks van een artikel wil dan er op voorraad staan in de webshop, neem dan contact op met de winkel tel 0165-312486. Misschien is er nieuwe voorraad onderweg of kunnen er meer stuks voor je besteld worden.

Ik zou een artikel in een andere kleur willen, wat nu?
Neem contact op met de winkel tel. 0165-312486 dan kijken we of dat mogelijk  is.

Zijn de prijzen in de webshop in- of exclusief BTW? 
De prijzen in onze webshop worden weergegeven inclusief BTW.

Retouren

Wat zijn de procedures bij een retour?
Indien je artikelen binnen 14 dagen retour wenst te sturen, dan dien je deze te verpakken in de oorspronkelijke doos (indien mogelijk) welke goed moet worden afgesloten samen met de retourbon. De retourbon zit al in je pakket bij de bestelde artikelen. Daarop lees je de stappen voor retourzenden.
De retourzending kun je aanmelden op onze retourenportal: https://lingeriederooy.shipping-portal.com. Wanneer je de stappen volgt, kun je het dichtstbijzijnde afleverpunt kiezen en uiteindelijk het retourlabel printen. Het retourlabel moet over de oorspronkelijke adressticker worden geplakt. Vervolgens kun je het pakketje afleveren bij het door jou gekozen afleverpunt. 
De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening en bedragen 6,95 tenzij het een productklacht betreft. Je hoeft deze overigens niet zelf bij de vervoerder te betalen. Deze worden verrekend met het aan jou uit te betalen bedrag.

Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
Natuurlijk kun je jouw pakketje in onze winkel retourneren. Wij zien onze klanten graag! In dit geval geldt ook dat de artikelen alleen worden geaccepteerd wanneer ze onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigd binnen gekomen is), schoon en niet gedragen zijn. Artikelen horen in de originele verpakking verpakt te zijn en merklabels en prijskaartjes moeten er nog aan zitten. Om hygienische reden mogen slips alleen gepast worden over schoon ondergoed heen.
Je krijgt zo snel mogelijk jouw geld retour gestort op de rekening waarmee je betaald hebt.  
In het geval van retour brengen in de winkel rekenen wij geen retourkosten. Als een retour gestuurd artikel door jou beschadigd of gedragen is, dan zijn wij gerechtigd om slechts de verminderde waarde van het artikel aan je retour te betalen, met dien verstande, dat als het artikel onverkoopbaar is, dat dan het artikel niet aan je vergoed wordt. Het artikel zal door ons worden vernietigd. 

Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kun je het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kun je opnieuw bestellen bij ons in de webshop. Uiteraard ben je welkom in onze winkel retourneren (zie hierboven). Dat is gratis en wij adviseren je graag over een andere maat en/of pasvorm.

Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken je om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin je de artikelen hebt ontvangen en plak de retoursticker over jouw adressticker heen. Indien een retour gestuurd artikel beschadigd, vuil of gedragen is, dan zijn wij gerechtigd om slechts de verminderde waarde van het artikel aan je retour te betalen, met dien verstande, dat als het artikel onverkoopbaar geworden is, dat dan het artikel niet aan je vergoed wordt. Het artikel zal door ons worden vernietigd.

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening en bedragen € 6,95 tenzij het een productklacht betreft. Je hoeft deze overigens niet zelf bij de vervoerder te betalen. Deze worden verrekend met het aan jou uit te betalen bedrag. 

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag je deze aan ons retourneren. Dit kan zowel in de winkel als via de post. Op het retourformulier dien je dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte verzendkosten terug.  

Heb je een klacht?
Ben je niet tevreden over een artikel, dienst of advies? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via info@lingeriederooy.nl of telefonisch via 0165-312486. Bij e-mail wordt je vraag binnen 24 uur beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar tijdens de openingstijden van de winkel. Bij drukte in de winkel bellen we je zo spoedig mogelijk terug.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht?
Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Herroepen van de bestelling

Kan ik mijn bestelling herroepen? 
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling? 
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit jouw bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe moet ik de artikelen retour zenden na het herroepen van de overeenkomst? 
Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking retour en maak gebruik van het retour formulier. 
De retourzending kunt je aanmelden op onze retouren portal: https://lingeriederooy.shipping-portal.com. Wanneer je de stappen volgt, kun je het dichtsbijzijnde afleverpunt kiezen en uiteindelijk het retourlabel printen. Het retourlabel moet over de oorspronkelijke adressticker worden geplakt. Vervolgens kun je het pakketje afleveren bij het door jou gekozen afleverpunt. 
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om jouw retourzending bij ons in de winkel af te leveren. Dit is gratis.

Cookies

Wat is een Cookie? 
Wanneer je een website bezoekt, wordt er door de server een klein tekstbestand naar jouw browser gestuurd. Deze wordt als het ware op jouw computer geplaatst. Met als doel dat wanneer je nogmaals dezelfde site bezoekt, de server jou nog herkent. Bijvoorbeeld de taalinstelling of gebruikersnaam die je gekozen hebt. 
Voor meer informatie over Cookies, verwijzen we u naar ons Privacy Statement.

Algemeen

In de winkel zie ik meer merken en producten dan ik op shop terug kan vinden, klopt dit? 
Het aanbod op de webshop en in onze fysieke winkel kan verschillen van elkaar. Niet alleen op merkenniveau, ook op artikelniveau.
Er wordt hard gewerkt om nog meer artikelen in de webshop te krijgen. Bij merken zie je welke merken we wel in de winkel verkopen.
Als een maat ontbreekt, of jouw maat er niet bij zit, kan het zijn dat het nog wel besteld kan worden, of al besteld/onderweg is. Neem contact op met de winkel, dan kijken wij het na.

Technische instellingen
Onze webshop is voor een optimale gebruikerservaring het best te bekijken in één van de volgende browsers:  Google Chrome, Safari 5.0 of hoger, Internet Explorer 9 of 10 of Firefox 14 en hoger. Het kan dat de kleur van de afgebeelde producten beïnvloed wordt door uw beeldscherminstellingen.

Ik ben verhuisd, hoe geef ik mijn nieuwe adres door?
In jouw account kunt je zelf jouw adres wijzigen door in te loggen met jouw e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klik je op wijzig gegevens om jouw adres te wijzigen. 
nb. Reeds gedane bestellingen worden niet automatisch gewijzigd. 

Ik heb een nieuw e-mail adres
In jouw account kunt je zelf jouw e-mailadres wijzigen door in te loggen met jouw e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klik je op wijzig gegevens om jouw e-mailadres te wijzigen.
Het e-mailadres is automatisch gekoppeld aan jouw adres en eventueel telefoongegevens die we in ons klantenbestand hebben staan. Wijzig je je e-mailadres, dan zullen ook het adres en eventueel telefoonnummer in ons winkelbestand aangepast/overschreven worden worden.

Ik ben mijn wachtwoord/gebruikersnaam vergeten, wat nu?
Ben je je wachtwoord of gebruikersnaam van je account vergeten? Geen paniek, je kunt je wachtwoord of gebruikersnaam opnieuw aanvragen. Je ontvangt hierna een mailtje, met je inloggegevens.

Accepteren jullie cadeaubonnen?
Bij ons in de winkel kun je betalen met onze eigen cadeaubonnen. In de webshop kun je helaas  nog niet betalen met cadeaubonnen.

Wat als één van de artikelen niet voorradig is, wanneer krijg ik dan mijn bestelling?
Wij leveren uit voorraad. Artikelen die niet op voorraad zijn, kun je voorlopig alleen nog via de winkel bestellen.

Wat is wettelijke garantie en is dat hier van toepasing? 
Ja zeker. Wettelijke garantie wil zeggen dat je als consument ervanuit kunt gaan dat het product datgene doet wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten.